Türkiye’nin Tek Performans Araştırmaları Merkezi

Tiyatrocular için sınırlarını fark edebilecekleri, aşabilecekleri bir merkez

Dünyada gösteri sanatları üzerine çalışan ve Stoa’nin ilham aldığı birçok araştırma merkezi mevcut. Prodüksiyonlarla dolu olan Türkiye tiyatrosunda ise imkânlarını araştırma faaliyetine vakfetmiş çok fazla kurum yok. Birkaç istisna dışında, ne yapısı gereği sürekli oyun üretmek durumunda olan ödenekli tiyatrolarda, ne para kazanma telaşındaki özel tiyatrolarda ne de ilk ikisine alternatif olma iddiasındaki amatör ve alternatif tiyatrolarda araştırma faaliyetine yeterli önem veriliyor. Medrese, işte bu boşluğu doldurma; düzenleyeceği atölye çalışmaları, tiyatro kampları, paneller ve konferanslarla, ev sahipliği yapacağı araştırma takımıyla, hem amatör hem de profesyonel tiyatrocular için sınırlarını fark edebilecekleri, zorlayabilecekleri, aşabilecekleri bir merkez olma iddiasında.

Tüm disiplinlerden sanatçılar ve seyirciler için bir karşılaşma mekânı

Günümüzde hem büyük bütçeli hem de onlara alternatif olan düşük bütçeli festivallerin sanatçılar ve araştırmacılar için bir buluşma mekânı olma iddiasından giderek uzaklaştığını gözlemliyoruz. Festivaller oyunların sırayla sergilendiği etkinliklere dönüştükçe gerek seyircilerle oyuncular gerekse festivale katılan topluluklar arasında gerçek bir karşılaşma yaşanması olasılığı azalıyor. Medrese, seyirciler ve sanatçıların beraberce konaklayacağı, avluda bir araya gelerek tanışma ve tartışma imkânı bulacağı gerçek bir karşılaşma mekânı olacak. Sene boyunca farklı disiplinlerden sanatçılara ve araştırmacılara kapıları açık olan Medrese’nin avlusunda yeni işbirliklerinin doğacağına inanıyoruz.

Medrese araştırmaya yaptığı vurguyla ve Türkiyeli sanatçıların dünyanın dört bir yanından gelen meslektaşlarıyla buluşacakları bir mekân olma iddiasıyla kuşkusuz, Türkiye’deki çok büyük bir sanatsal boşluğu dolduracak.

 

Gelecek kuşaklara kalacak bir eser

Bir mekân yaratırken bir imkânlar yelpazesi de yaratmış oluyorsunuz. Dolayısıyla nasıl imkânlar yaratmak istediğinizin cevabı nasıl bir mekân yaratacağınızla da doğrudan ilgili. Biz, gelecek kuşaklara kalacak bir eser inşa etmek; mimari açıdan bir cehennemde yaşadığımız düşünülürse, çölün ortasında bir vaha yaratmak istiyoruz. Dünya çapında ses getirecek bir merkeze ev sahipliği yapacak mekânın da kendi başına bir anlamı ve güzelliği olmalı diye düşünüyoruz.

İnziva ve buluşma hali

Medrese mimarisinin hem bir inziva hem de bir buluşma halini içeren ikili yapısı da bizi cezbediyor. Stoa’nde sanatçıların ayrı çalışmalar yürütebileceği özel alanlar ve birbirleriyle karşılaşabilecekleri bir avlu bulunacak. İnziva halinde üretilenler, klasik medrese mimarisinin en önemli unsuru olan avluda, bu kendine özgü kamusal alanda, başkalarıyla paylaşılacak. Bu yolla Medrese’de bir yoğunlaşma ve bu yoğunlaşmaya derinlik katan bir ortak yaşam atmosferi oluşacağını umuyoruz.

Her öğrenci için farklı bir süre, usul ve muhteva

Dahası, bizler, tiyatro ve gösteri sanatlarına dair böyle bir “öğrenme merkezi” kurarken; tercihimizi modern zamanların zorunlu ve standart bir zaman, yöntem ve içerikle sınırlı “okulundan” ziyade, her öğrenci için farklı bir süre, usul ve muhteva taşıyan “medreseden” yana kullanıyoruz. Stoa’nde, ustaların da çıraklarla birlikte öğrenmeye devam ettiği ve böylece bir ekolün nesilden nesile yenilenerek aktarıldığı bir gelenek inşa etmek istiyoruz. Medrese fikrine ve mimarisine kaynaklık eden Sanskrit dilinde “vihara” olarak bilinen manastırlar, yüzyıllar boyu Budist rahipler için bir sığınak işlevi görmüştü. Dileriz Stoa de tez zamanda, sanatının inceliklerini araştırmak isteyenler için bir nefes alma mekânı haline gelir.

Celal Mordeniz’in kurucusu olduğu Stoa, 2012 yılında Seyyar Sahne’de tiyatro yapmakta olan bir grup sanatçının katkılarıyla hayata geçti. Temelde tiyatro ve gösteri sanatları alanında çalışan sanatçılar için kurulmuş olan Medrese, yıllar içerisinde içine felsefe, sosyal bilimler, edebiyat alanlarına ilgi duyanların da dahil olduğu uluslararası bir merkeze dönüştü. Dolayısıyla “Biz kimiz?” sorusu yeni katılımcılarla birlikte, her seferinde yeniden  yanıtlanmaya devam ediyor.

 

Medrese  Çalışanları:

Elif Akman

Ömer Akman

Rezzan İlke Yiğit (Ortak Kurucu)

Celal Mordeniz

Ayşe Yörük

Dünya Torehan

Eyüp Başkurt

Sait Başkurt

Özgür Korkmaz

Stoa’ni İzmir’in Selçuk ilçesine bağlı Şirince köyünde kuruyoruz. Şirince doğası ve mimari dokusuyla eşsiz bir Ege köyü. Efes antik kentine 10dk, denize 15dk mesafede bir cennet köşesi. Şirince’nin bu özellikleriyle Medrese’ye çalışmaya ve dinlenmeye gelecek sanatçılar için iyi bir ev sahibi olacağını düşünüyoruz. Stoa’nin de Şirince’nin mimari dokusunu tamamlayacak hatta köyün simgesi olacak güzellikte bir yapı olacağından eminiz.

Nesin Matematik Köyü’nün Şirince’deki varlığı da Stoa’ni Şirince’de inşa etme isteğimizi artıran faktörlerden biri. Medrese’yi Matematik Köyü’nün hemen yanındaki 6 dönümlük araziye konumlandırıyoruz. Komşumuz Matematik Köyü ve şu sıralar proje aşamasında olan diğer komşumuz Felsefe Köyü ile birlikte Şirince’de alternatif bir üniversite atmosferi oluşturacağız gibi gözüküyor.

Stoa’nin Şirince’de yapılmasının bir sebebi de Sevan Nişanyan. Nişanyan, Medrese’yi mutlaka Şirince’de inşa etmemiz gerektiğini söyledi. Şirince’de restore ettiği evler, yoktan var ettiği cennet köşesi İlyastepe’deki bağ evleri, her metrekaresinin ince ince düşünülmüş olduğu sezilen Matematik Köyü ve özellikle Kayserdağı’nda yaptırmakta olduğu kayamezarı ikna olmamız için fazlasıyla yeterli oldu.

 

Stoa için az ya da çok desteğini esirgemeyen herkese minnettarız! Adlarını Medrese’nin taşlarına, duvarlarına, kemerlerine kazıyacağız. Medrese yaşadıkça onların adları da bu eserle birlikte yaşayacak!

Bireysel Destekçilerimiz

(En son destekçimiz listenin en başında yer almaktadır.)

Zeynep Çalışkan, Ömer Cem Çalışkan adına – Koray Çalışkan, Elif Nare Çalışkan adına – Manuel Stroffolino – Bernhard Stengele – Anne Diemer – Heiner Diemer – Belgin Johnson – Güler Vafi – Betigül Çadırcıoğlu – Süheyla Erdoğan – Aysel Uslu – Hülya Tektaş – Ekin Yenen – Engin Yenen – Beyhan Sükan – Zeynep Man – Aytaç Demirsoy – Selman Gülen – Fatma Uçarlar – Emine-Recep Uçarlar – Sine Ergün – Harika Gökçesu – Ahmet Gökçesu – Bülent Vefa Karatay – Zeynep Balkan – Zehra Genç – Selma Songür – Bengi Özboyacı – Burçak Çöllü – Nilüfer & Beytur Borovalı – Seyit Ardıç – Ali Kırkar – Yüksel Başaran – Lesli Karavil – Duygu Yeral – Mustafa Ürgen – Ayşe Ürgen – Şermin Ekinci -Evrim Akgün – Emine Öz – Celal Özbek – Cem Dinlenmiş – Gökşen Şahin – Nisan & Güney Aksakal – Fatih Altıkardeş – Nil Delahaye – Münir, Beitan & Naia Yılmaz – Eda Asma – Suzan & Ege Karaosmanoğlu – Alper Süzer – Giulio Ranzanici – Başak Ural – Sülüklü Han Kolektifi – Berna Çelikkaya – Rana Çağış – Ali Ateş Umuroğlu – Sadık Tamer – Esma Şenel – Liz Amado – Adalet & Halim Ağaoğlu – Feyyaz Uysal – Efe Keleşoğlu – Ersen Aksoy – Emre Çetin Gürer – Selin Irazca Geray – Katharina Weithaler – Selçuk Mert – Mustafa Tüzüngüç – Filiz Sargın – Rıza Metin Gülbay – Ömer Ümit Yörüger – Nilüfer Ovalıoğlu – Caner Önoğlu – Seher & Mehmet Kocaman – Sander Caouki – Lara Caouki – Pınar Caouki – Denny Caouki – İrem Akın – Onur Derin – Onur Arabacı – Özge Erdoğan – Leyla Okan – Fevzi Emre – Ayşegül Cengiz Akman – Ruken Yücel – Onur Uğraş – Efsa Kuraner – Özge Özeke – Savaş Tokmak – Zeynep Günsür Yüceil – Berna Aşık Zibel – Bilal Olkun – Ozan Sağun – Gönül Şengül – Hakan Kutlu – Kayahan Aroymak – Öykü Gürçay – Ekim Deniz Bektaş – Meltem & Osman Kanoğlu – Tamer ve Gamze – Deniz & Derya Tatver – Aynur Erdem – Levent Erginkaya – Ali Çam – Nermin Kızıltuğ – Doğan – Mesude Yalçın – GSÜTT – İlker Türkcan – Onur Kahraman – Seren & Gökçe Aydoğdu – Neval Turhallı – Oyun Atölyesi – Raul Sirio – İTÜ Sahnesi – Aykut Akçay – Aydın Akçay – Burcu Akçay – Oya Akçay – Günışığı Zan – Burcu Budak – Alper Görmüş – Duygu Çelik – Rezan Kaya – Gökhan-Ebru Aracı – Ilgın Angın & Ebru Soyuerden – Banu Gültekin – Nil Mutluer – Hamza Zeytinoğlu – Erkan Gültekin – Elvan Bayraktaroğlu – Didem Çınar & Engin Ünal – Berfin Dilay Mordeniz – Esin Tütüncü – Barış-Satı Yiğit – Ali Umut Kocaman – Kamuran Karabayır – Murat Seven – Nazım-Serhat Orhan – Evren Konal – Özgür Yüksel Erkılıç – Dilek Gültekin – Serhan Öztürk – Bircan Polat – Banu Alp – Çiğdem & Ülkü Caner – Ersin Aydın – Emine Özbay – Canan Günaştı – Erkan Gültekin – Sofija Loryne Aldemir – Murat Çetinkaya – Keriman Karaosmanoğlu – Yusuf Karaosmanoğlu – Kerem Karaboğa – Pınar Canevi – Yavuz Canevi – Kaya Tokmakçıoğlu – Ayşe İbili – Can Berk Derun – Eren Nur – Ferhat Nur – Perihan Nur – Melis Nur – Murat Güvenç – Merve Tanrıöver Usta – İlker Usta – Fulya Gökalp – Didem Yücel – Hasan Çavuşoğlu – Erdoğan Şendemir – TİMİS Mezun Kadrosu – Arda Özkaynak – Kadir Ulaş Acar – Ahmet Yılmaz – MekanArtı – Gül Temur – Canan Seven – Kerem Pakdemir – Erol Özdoğan – Günay Göksu Özdoğan – Elif Karayel Derman – Turgut Derman – Nurcan Kayacan – Mihriban Özbaşaran – Yavuz Akın – Nilgün Akın – Nesrin Yılmaz – Nazmiye & Erol Şenocak – İlhan Eksen – Muzaffer Suna Kafadar – Faris Kılıç – Murat Doğan – Meryem Kaya – Zerrin Yanıkkaya – Özer Üstel – Füsun Üstel – Gaye Çankaya Eksen – Kerem Eksen – Taşkın Fuat Salman – Aziz Akal – Uğur Tekin – Utku Erdem – Yavuz Pekman – Erdem Şeşen – Altuğ Hasözbek – Nurdan Gürbilek – Julie Lynn Upmeyer – Anne Catherine Weshinskey – Beril Akıncı – Kemal Durmaz – Ferhat Kentel – Nilüfer Oral – Yağmur Akdağ – Anita Joseph – Kaya Bural – Vedat Gür – Engin Öncüoğlu – Ayşe Bayramoğlu – Gözde Nur Kuru – Mustafa Battal Yiğit – Zümrüt Savaş – Mahmut Keleş – Serhat Sinanoğlu – Sinan Arsal – Güler Arsal – Bülent Akçasu – Asuman Akçasu – Ece Vitrinel – Vildan Sarıoğlu – Leyla Batgi – Elvan Koçer – Reyda Ergün – Ayşe Draz – Yelda Onan – Özkan Karayel – Saadet Karayel – Ezio Colombo – Burcu Altıntaş Colombo – Nizamettin Gökçesu – Nuriye Gökçesu – Noyan Arat – İlker Karabulut – Hakan Serdar Sarıgül – Aylin Akdeniz – Alemdar Kadıoğlu – Kuntay Göktuğ Doğan – Uzay Tosun – Atilla Çalışkan – Selin Karabulut Çalışkan – Gürol Irzık – Sibel Irzık – Ebru Karaibrahimoğlu – Aslı Çağış – Memduh Mahmutoğlu – Kadri Çalım – Müge Gürsoy Sökmen – Özgür Solmaz – Füge Orhon – Yeşim Özsoy Gülan – Pınar Yüksel – Aykut Bal – Batu Orbay – Burcu Orbay – Oğuz Uzer – Göktürk Uyan – Güven Donatan – Saadet Donatan – Mahmut Nizam Özlütaş – Akın Savaş Yıldırım – Gülden Arsal – Gülçin Yücel – Meltem & Ersan Üldes – Serkan Yılmaz – Elif Yıldırım Yılmaz – Sezgin Yiğit

İzmir Fen Lisesi Sanat Bursu Destekçileri (2020)

2020 baharında Covid-19 salgını nedeniyle gelirlerimiz oldukça azalmıştı ve profesyonel çalışanlarımız ve diğer sabit masraflarımızı hesaba kattığımızda geleceğimiz konusunda az da olsa endişelenmeye başlamıştık ki bizi bizden habersiz düşünüp bu endişeyi bizimle aynı anda hisseden İzmir Fen Lisesi 1997 mezunlarından dostlarımız bize destek vermek istediklerini söylediler. Bizi son derece duygulandıran bu destek teklifini bir şartla kabul ettik: O an ihtiyacımız olan bu parayı, durumumuz biraz düzeldiğinde, atölyelere maddi güçlük nedeniyle katılmakta zorluk yaşayan öğrencilere aktaracaktık. Bir başka deyişle, bu parayı gelecekteki bursiyerlerimizden borç olarak alacaktık. Bu fonun bir bölümü 2020 yazında atölyelere katılan birçok öğrenci için kullanıldı bile. Artan bölümü gelecekteki öğrencilerimizi bekliyor. Bu bursun daim olması ve başkaca kişilere, topluluklara ve kurumlara örnek olması dileğiyle, aşağıda isimleri bulunan dostlarımıza Stoa ve öğrencilerimiz adına tekrar teşekkür ederiz.

(İsimler alfabetik sıraya göre dizilmiştir)

 Anıl Şayhan – Aykut Özsoy – Behçet Uğur Töreyin – Birhan Ufku Güzel – Celal Bozkurt – Deniz Cantürk – Deniz Işık – Ekinç Vurgun – Elif Bato – Gonca Özgün – Gökçen Baş – Gökhan Doğan – Hazım Gümrükçüler – İpek Seyran Top – Kübra Evren Şahin – Ozan Can Dönertaş – Ömer Faruk Ceylan – Özlem Erdem – Sema Öncel Türkaslan – Senih Öztekin – Serdar Basmacı – Uygar Boynudelik – Vedat Taylan Yıldız – Zafer Arık – Zeren Sözeri

Çatıya Destek Verenler

2014 kışına girmeden önce çatımızı yaptırabilmek için bir çağrıda bulunmuştuk.  Çatı için yaptığımız harcamanın yaklaşık 1/4′ünü bağışlarınızla karşıladık. Aşağıda isimleri bulunan ve isimlerinin gizli tutulmasını tercih eden, sesimize ses vermiş değerli dostlarımıza ne kadar teşekkür etsek az.

(İsimler alfabetik sıraya göre dizilmiştir)

Ahmet Süruri – Ahmet Uruk – Alkım Tatlı – Alper Süzer – Alper Ünlü – Alphan Arseven – Anıl Özselgin – Arda Özkaynak – Aslı Yılmaz – Atilla Acar – Aydın Evren Özol – Aykut Bal – Ayşe Deniz Altınay – Ayşe Gün İşgör – Ayşegül Demir Çorlu – Ayşen Aksakal – Azer Koçulu – Bahar Karaoğlu – Banu Akkok – Banu Kanıbelli – Barış Aydek – Barış Çakmak – Barlas Selçuk – Behçet Uğur Töreyin – Behiç Ferhatoğlu – Berk Kutay – Berrin Dinçer – Betül Yaşar – Bora Cebeci – Bülent Esentepe – Bülent Tanilli – Burcu Özdamar -Buse Buket – Büşra Ersanlı – Can Başkent – Can Koçak – Can Özay – Can Şiram – Caner Özen – Cansu Gülergün – Cem Uslu – Ceren Can – Colleen Casey – Deniz Şahin – Dilara Sevda Susur – Dilara Topuklular – Dilek Karasoy – Dilek Yurdakul Uyar – Ece Çelikçapa – Efe Keleşoğlu – Efsa Kuraner – Elif Selen Ay – Elif Türker – Emine Meltem Çiftçi – Emre Bakır – Emre Güleç – Engin Ağdoğan – Engin Öncüoğlu – Erdem Bıyık – Erel Elbaşı – Erkan Canözü – Eser Bayram – Esin Arkan – Esma Şenel – Evrim ve Öner Urçum – Evşen Korkmaz – Eylem Bayar – Eylül Biçer – Eylül Kılıç – Eyüp Emre Aktemur – Ezgi Bilgiç – Faruk Keskin – Fatih Gençkal – Fatma Gül Altındağ – Fatma Öz – George F. Ramsay – Gökçe Yıldırım – Gökçen Gökçebağ – Gökhan Horzum – Gökşen Şahin – Gonca Atasayan – Gonca Sibel Kaçamak – Gönenç Göçmengil – Görme Yeri (Tiyatro Topluluğu) – Gülçin Yücel – Günhan Ulutaş – Hakan Çelik – Hakan Yücel – Hakkı İnanç – Hande Demirli – Harun Pekşen – Hatice Çağlar – Hira Tekindor – Hüseyin Tüfekçilerli – Hüseyin Yılmaz Ulus – İbrahim Emre Gündoğdu – İlhan İzgi – İlker Karabulut – İlknur Müjdeci – İpek Soran – Işık Öztürkeri – Jak Akdemir – Jonathan Kaplan – Kevser Peker – Kürşat Bilgin – Lami Barış Sunal – Matthew Van Horn – Mebrure Nilgün – Mehmet Emin İnci – Mehmet Fatih Uslu – Melek Savaş – Melike Yılmazel – Melisa Güler – Meltem Sungur – Meral Asa – Meri Demir – Mesut Timur – Metin Bekil – Müge Alaboz – Muhammed Batuhan Durmuş – Muhammet Kalyoncu – Münir Can Yılmaz – Murat Aygün – Murat Eğrikavuk – Murat Erkartal – Murat Gülsoy – Murat Kuru – Mustafa Yiğit Battal – Muzaffer Reha Umutlu – Nalan Toraman – Nazım Yenier – Nazlı İlay Yılmazlar – Nihan Bora – Nilüfer – Beytur Borovalı – Nuray Kılınç – Nurhan Suerdem – Nurullah Doster – Oğuzhan Aygün – Oğuzhan Çelebi – Okan Yazar – Ömer Faruk Zora – Önder Güvenç – Onur Berk Arslanoğlu – Orhan Kerem Pakdemir – Osman Serdar Basmacı – Oya Dursun – Oyun Atölyesi – Özkan Danyıldız – Papatya Taşpınar – Pınar Düzel – Pınar Eğilmez – Pınar Karaduman – Pınar Şirvancı – Robert Karayan – Rüya Bilgin – Sabahattin Gündüz – Sami Umut Can – Savaş Yıldırım – Sedat Arıcıoğlu – Selin Özokçu – Semih Karakurt – Serhat Gücüm – Serkan Çenberlitaş – Serkan Uzel – Sertan Kazar – Sevdenur Aktaş – Sezi Çevik – Sibel Ercan – Simla Sakman – Sonja Berg – Şükrü Ozan – Suna Yıldırım – Tayfun İlbakan – Taylan Erten – Tiyatro Bereze – Tuba Tuncalı – Tuğçe Hakan – Tuncel Özsu – Turgut Derman – Uğur Kayatürk – Ulaş Özipek – Ümit Karaca – Umut Ülkem Torun – Utku Erdem – Varol Döken – Volkan Çıkıntoğlu – Yaman Yücesoy – Yasemin Timar – Yasemin Yılmaz – Yıldız – Yunus Ziya Arslan – Yusuf Kose – Yuvacan Atmaca -Zeynep Dursun – Zeynep Esin – Zeynep Perinçek Signoret

Kurumsal Destekçilerimiz

Myra Ajans – Bay Matbaa – Yalçınlar Cam – Ardıç Cam

Sahnede Ter Dökenler

PINAR YÜKSEL, “SAPPHO” İLE, 27 ARALIK 2011 – BOŞ SAHNE, “LABİRENTLER” İLE, 28 OCAK 2012 – ATÖLYE TİYATRO TOPLULUĞU, “GERİ ÇEKİLEN DÜNYA” İLE, 4 ŞUBAT 2012 – EKİP TİYATROSU, “LARGO DESOLATO” İLE, 7 ŞUBAT 2012 – DESTAR TİYATRO, “CERB (DENEY)” İLE, 23 ŞUBAT 2012 – OYUNBAZ, “EKMEK PARASI” İLE, 8 MART 2012 – BULUTİYATRO, “TETİKÇİ” İLE, 11 MART 2012 – ALTIDAN SONRA TİYATRO, “FAİL-İ MÜŞTEREK” İLE, 12 MART 2012 – GNLEV, “YÜKSEK DERECE” İLE, 25 MART 2012 – İKİNCİ KAT PRO, “BULANIK” İLE, 26 MART 2012 – KORSAN TİYATRO, 4 NİSAN 2012 – AYBİKE ESİN TUMLUER, “ÇOK HÜCRELİ BÖLÜNEN” İLE, 4 NİSAN 2012 – KORSAN TİYATRO, 11 NİSAN 2012 – MARMARA OYUNCULARI, “HİZMETÇİLER” İLE 13 NİSAN 2012 – TİYATRO FOBİ, “MUT” İLE 19 NİSAN 2012 – NÜ KOLEKTİF, “BİLDİĞİN GİBİ DEĞİL” İLE 27 NİSAN 2012 – KRONİK KOLEKTİF “ARA” İLE 11 MAYIS 2012 – NETAŞ TİYATRO TOPLULUĞU, “BAHAR NOKTASI” İLE 12 MAYIS 2012 – İTÜ SAHNESİ, “İKİ EFENDİNİN UŞAĞI” İLE 31 MAYIS 2012 – OYUN ATÖLYESİ, “ANTONIUS İLE KLEOPATRA” İLE 3 HAZİRAN 2012 – KADIKÖY MAARİF MEZUNLARI TİYATROSU, “TANRI” İLE,14 TEMMUZ 2012 – JEHAN BARBUR, “SÜKUNETLİ ŞARKILAR” İLE, 7 OCAK 2013 – BİZİM TİYATRO, “YALANIN ARDINDAKİ” İLE, 21 ŞUBAT 2013 – TESAHNE, “BİR BİLİMADAMININ OYUNU: MUSTAFA İNAN” İLE, 6 ve 15 MART 2013 – ÇEKİRDEK SİRTO, ANKARA’DA, ESKİYENİ’DEKİ KONSERLERİ İLE, 14 MART 2013 – STUDİO 4 İSTANBUL, “OLMAMIŞ MI?” İLE, 17,24 ve 31 MART 2013 – ERKAN OĞUR VE İSMAİL HAKKI DEMİRCİOĞLU, KHEM’DEKİ KONSERLERİ İLE, 26 MART 2013 – ESMERAY, “YIRTIK BOHÇA” İLE, 28 MART 2013

Sık Sorulan Sorular

– Kim yaptırıyor bu Stoa’ni? Finansmanını kim sağlıyor?

– Bizi destekleyen herhangi bir kurum yok. Biz, Seyyar Sahne’de tiyatro yapan tiyatrocular olarak yıllardır dişimizden tırnağımızdan artırdıklarımızı bu projeye yatırdık. Sonrasında projenin şekillenmeye başladığını görünce heyecanımızı paylaşan yakın çevremiz bize destek oldu. Şimdilerde Medrese’de kendisi için sanatçı, araştırmacı veya seyirci olarak gelecek gören herkesin desteğini büyük bir mutlulukla kabul ediyoruz.

– Medrese kar amaçlı bir kurum mu?

– Hayır. Medrese kar payı dağıtan bir kurum değil. Kurucuları ölünce Medrese, onların çocuklarına da miras kalmayacak. Stoa birtakım projelerden para kazansa dahi bu yine Medrese’de yapılacak projelere harcanacak, Medrese’de çalışacak sanatçılara ve sanatçı adaylarına burs olarak aktarılacak.

– Neden “Akademi”, “Okul”, “Merkez” değil de “Medrese”?

– Neden Medrese Mimarisi bölümünde uzun uzun anlattığımız üzere Medrese mimarisine özel bir ilgimiz var, o yüzden.

– Medrese ne zaman faaliyete başladı?

– Stoa 2012 Temmuz’unda tiyatro kamplarıyla beraber açılışını yaptı.

-Yaz-kış açık kalacak mı?

– Medrese yaz kış açık. Kendini performans araştırmalarına vakfetmiş bir araştırma takımına ev sahipliği yapmanın yanı sıra başka sanatçıları, araştırmacıları ve grupları da bekliyor. Ayrıca Medrese’de sene boyunca dönem dönem atölye çalışmaları ve sempozyumlar düzenlenecek. Yine de muhtemeldir ki yazları daha yoğun ve kalabalık geçecek.

– Tiyatrocular dışındakilere de kapısı açık mı Medrese’nin?

– Elbette. Kendi çalışmalarını yürütmek isteyen tüm sanatçı, araştırmacı birey ve grupları Stoa’nin avlusuna bekliyoruz. Yatacak yerimiz de var.

– Kapısı tüm sanatçılara açıksa ismi neden Stoa peki?

– Medrese’de sanatçılar için bir mekan ve imkan sağlamanın yanı sıra sanatsal bir gelenek de oluşturmak istiyoruz. Medrese’nin kurucu ekibi olarak uzmanlık alanımız tiyatro olduğu için de iddiamız, bu geleneği tiyatro alanında oluşturma yönünde. Ancak birtakım iddialı sinemacılara, müzisyenlere, ressamlara, edebiyatçılara, felsefecilere de kapımız açık. İsmini çoğunlukla önündeki “Tiyatro” kelimesini atıp sadece “Medrese” diye zikretmemiz de bundan; tiyatro dışı alanlarda çalışanlara kapıyı aralama niyetimizden.

– Medrese’de aynı anda kaç kişi çalışmalarını yürütüp, konaklayabilir?

– Medrese rahatlıkla 80 kişiye ev sahipliği yapabiliyor. Yılda bir-iki kez düzenlenecek çok özel festivallerde seyircilerin de Medrese’de kalmak istemesi durumunda çadırlarla 150’yi aşabilir.

– Medrese, Şirince’ye yakın mı?

– Köye yürüyerek 7-8 dk mesafede. Matematik Köyü’nün hemen yanında. Denize ne yazık ki yürüyerek gidilemez. Ancak arabayla 10 dk’da varılır.

– Tiyatro kamplarına, atölye çalışmalarına nasıl katılabilirim?

– Bize e-mail adresinizi bırakın, sizi haberdar edelim. Her çalışmanın kendine has bir başvuru şekli olacaktır. Başvurunuz kabul edildiği takdirde geriye Medrese’ye gelmek kalıyor.

– Ekibe nasıl katılırım?

– Medrese’de bir proje yürütmek için ekibe katılmanıza gerek yok. Medrese’ye projenizi detaylı bir şekilde önermeniz ve projenizin kabul edilmesi yeterli. Sonrasında o projenin koordinatörlerinden biri olarak projeyi gerçekleştirmek için yürütücü ekiple birlikte çalışabilirsiniz.

– Nasıl destek olabilirim?

– Medrese’de kendinize bir gelecek hayal ederek. Kendinizi Medrese’de çalışırken, dinlenirken hayal edebiliyorsanız veya Medrese’de çalışılmış bir gösteriyi izlerken hayal edebiliyorsanız gerisi çok da mühim değil; Medrese hayat bulmuş demektir.